
De Santana heeft in de basis een zelfde chassis als de Land Rover 109. Echter door de stuurbekrachtiging, de andere locatie van de accu en nog wat zaken zit er toch een verschil in.
Blijkbaar had onze Santana ooit een ongelukje gehad en was er aan gelast. Ik had wel gezien dat dat beter kon en wilde tijdens de restauratie dan ook eea verbeteren. Echter na de demontage van de auto bleek dat het chassis op diverse plaatsen gescheurd was en heb ik besloten om de gehele kop te vervangen.




Nu was er natuurlijk het probleem dat bij het vervangen van de kop van het chassis ook het chassis nummer weg was. Dus ik dacht “ik bel de RDW”. Ik zou met het chassis langs kunnen komen en dan zou men het chassis merken (labelen) en kon ik mijn gang gaan….. Toen ik bij de RDW aankwam met het chassis op een aanhanger bleek het toch anders in elkaar te steken. Ze wilden de hele auto zien! Dat ging het natuurlijk niet meer worden en na lang discussiëren waarbij Petra heel veel foto’s liet zien zou de goede man bij ons thuis eea op komen nemen en dan een dossier aanleggen. Dat is gebeurt en nu is het chassis gelabeld.










Nu naar het straal bedrijf. Daar zou het chassis gestraald worden en in de primer én zwarte afwerklaag gezet worden.

En die bellen na een paar dagen….. Zijn toch nog wat onvolkomenheden met het chassis.




Dus chassis weer opgehaald en onderdelen besteld en gerepareerd.




Dan de achterzijde nog




En toen weer terug naar de straler. Werd dus iets duurder, maar dan heb je ook wat….

[robo-gallery id=”149″]
[robo-gallery id=”147″]