De ruitenwissers op de Santana worden aangestuurd door een ruitenwissermotor en een stangenstelsel. Dit is afwijkend van de Land Rovers.

Ook hier had natuurlijk een Spaanse monteur een bende van kunnen maken. Ooit was schijnbaar één van de armen doorgedraaid waardoor de vertanding niet meer aanwezig was. De oplossing was om er een gat doorheen te boren en een boutje erin te draaien. Je kan dan verwachten dat de speling steeds groter wordt en de wisser aan die zijde behoorlijk achter gaat lopen en steeds heen en weer slaat ipv draait.

Hier zie je het gat in de aansluiting.

Alles wat ik terug kom vinden was dat Santana’s drie ruitenwissers hebben en ik heb er maar twee. Dus ook informeren in Spanje leverde uiteindelijk geen passend mechanisme op. Wel kon ik een ander mechanisme krijgen. Het leek erop dat de eindstukken vervangbaar waren dus er maar één laten komen.

Hier is één zo’n eindstuk verwijderd.
En vervangen door een nieuwe. Ook de plastic bussen zijn overgezet.

 

 

 

 

 

 

En zo ziet het er dan uit als het weer op zijn plek zit. Doordat de eindstukken iets dieper waren dan de originele heb ik wel afstandbusjes moeten gebruiken voor de motor. Maar het werkt helemaal prima.

De aansluitingen van de motor staan gelukkig op een stickertje

Dit is wel duidelijk hoe eea aangesloten moet worden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *