De Santana heeft een bekrachtigd en gescheiden remsysteem met schijfremmen vóór en trommelremmen achter. De achter remmen zijn identiek aan de Land Rover Series, de voorremmen zijn Santana specifiek.
Het zoeken naar remblokken was dan ook een kwestie van het hele boek met remblokken doornemen, plaatje voor plaatje. Uiteindelijk bleken het de remblokken te zijn van een Mercedes.

Een hele tijd uitverkocht, maar nu schijnbaar weer leverbaar.
De remklauwen gereviseerd, alles schoon en nieuw
De oude hoofdrem cilinder. Met de nummers erbij geschreven.
De rembekrachtiger van Bendix.
Er zit een remdruk verdeler op de achteras. Hier nog vóór de demontage van de auto
De remklauw, onderdeel nummer 216091.

Tijdens de restauratie zijn alle remleidingen, slangen, cilinders en blokken vervangen. De remleidingen en slangen zijn allemaal metrisch. Ik heb ze na laten maken, ipv nieuwe bestellen. Dat was makkelijker én goedkoper. De remschijven waren niet nieuw leverbaar toen, maar ze schijnen nu wel leverbaar te zijn. De hoofdremcilinder heb ik in Spanje besteld, die van de Land Rovers zijn nl niet gelijk. De bouten zitten boven elkaar ipv naast elkaar. Wel heb ik geëxperimenteerd met een LR pedal box, maar dan klopt de stand van de pedalen niet en da’s niet fijn rijden.

Hieronder staan de rem onderdelen met onderdeel nummers.

OnderdeelLR
nummer
Santana
nr
AlternatiefLevrancier
RemblokNVTBosch BP516Ja
Rem SchijfNVT173222TRW DF2005WWW.AUTOMECANICAJEREZ.COM
Hoofdremcilinder (HRC)NVT164350www.camion-militar.com
Revisieset HRCRM238060004-0www.ccparts.nl
Pennenset remblokken4.109-1152 MercedesKruitbosch & de Weerd